Original title : Mahira: Journal of Arabic Studies & Teaching
Frequency : 3 issues per year (April, August & December)
Number of articles per issue : Published 6 articles per issue
EISSN : 3032-0569
EIC : Rohmatun Lukluk Isnaini
Publisher : Program Studi Pendidikan Bahasa Arab Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta
Citation Analysis : Google Scholar, Garuda, Dimensions
Aims & Scope : This journal focuses on Arabic studies and teaching issues at schools, madrassas, Islamic boarding schools (pesantren), and universities. We invite scholars, researchers, and professionals in the field of Arabic Education to invest your knowledge in the forms of researches or in-depth studies.
Editorial Address : Rumah Jurnal Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan lantai 2, Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta, Jl. Marsda Adisucipto Yogyakarta, 55281
     
     

Current Issue

Vol. 3 No. 2 (2025)
Published: 2025-08-28

Articles

  • Eksplorasi Aplikasi Memrise dalam Meningkatkan Kemampuan Dan Motivasi Menghafal Kosakata Bahasa Arab

    Aulia Ulhaq
    73-90
    DOI: https://doi.org/10.14421/mahira.2025.32.01
  • Eksplorasi Penggunaan Quizizz sebagai Media Pembelajaran Interaktif Menurut Siswa

    Dwi Dyan Utami
    91-101
    DOI: https://doi.org/10.14421/mahira.2025.32.02
  • Relasi Makna Dalam Bahasa Arab Dan Implikasinya Terhadap Pemahaman Kontekstual

    Intan Nadia Salsabila, Fadlilatul Fithriyana
    102-112
    DOI: https://doi.org/10.14421/mahira.2025.32.03
  • Augmented Reality (AR) Sebagai Media Interaktif Dalam Pembelajaran Bahasa Arab Di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta

    Yusron Hidayat, Sabarudin Sabarudin, Ari Cahya Mawardi
    113-123
    DOI: https://doi.org/10.14421/mahira.2025.32.04
  • Analisis Manajemen Program Pembelajaran Bahasa Arab di Egypt Islamic Boarding and Course Pare

    Arieni Alfakhaera, Nuril Mufidah
    124-138
    DOI: https://doi.org/10.14421/mahira.2025.32.05
  • Inovasi Penilaian Tes Kemampuan Ekspresif Pada Buku Bahasa Arab LP2PPM

    Rianda Ayu Ritnaning Tias, Sihono Sihono
    139-154
    DOI: https://doi.org/10.14421/mahira.2025.32.06
View All Issues