2558
Views
3907
Downloads
Tuntutan Calistung Pada Anak Usia Dini
Main Article Content
Abstract
Pada program pembelajaran dalam pendidikan anak usia dini dapat berubah ubah setiap tahunnya sesuai dengan apa yang dibutuhkan oleh zaman, dimana pada dewasa ini program dari pembelajaran anak usia dini sendiri lebih mengedepankan dan menekankan pada nilai akademis terutama pada kemampuan membaca, menulis, dan berhitung dibandingkan mengembangkan sosial dan emosi anak. Ditambah dengan pandangan orang tua yang rasional, menganggap bahwa output anak yang bersekolah pada jenjang taman kanak kanak harus diajarkan dengan kemampuan membaca, menulis, dan berhitung sehingga anak memiliki kesiapan baik dalam bentuk fisik dan psikologis untuk melanjutkan pada pendidikan lebih lanjut.
Keywords:
Downloads
Metrics
Article Details
How to Cite
Copyright
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal, provided that the work is not used for commercial purposes.
- Authors can enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.
Privacy Statement
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
References
Departemen Pendidikan Nasional, Undang- Undang Sistem Pendidikan Nasional No. 20 Th 2003, Jakarta: Sinar Grafika, 2011.
Farida Rahim, Pengajaran Membaca Di Sekolah Dasar, Jakarta: Bumi Aksara, 2008.
Firmanawaty Sutan, Tiga Langkah Praktis Menjadikan Anak Maniak Membaca, Jakarta: Puspa Swara, 2004.
Http://id.scribd.com/doc/98765771/Surat-Edaran-Dikdasmen-No-1839-Tahun-2009
Hamzah B. Uno, Mengelola Kecerdasan Dalam Pembelajaran, Jakarta: Bumi Aksara, 2010.
Igrea siswanto, Sri Lestari, Pembelajaran Atraktif dan 100 Permainan Kreatif, Yogyakarta: Andi.
John W. Santrock, Perkembangan Anak, Edisi Kesebelas Jilid 1, Terj., Mila Rahmawati dan Anna Kuswanti, Jakarta: Erlangga, 2007.
, Perkembangan Anak, Edisi Kesebelas Jilid 2, Terj., Mila Rahmawati dan Anna Kuswanti, Jakarta: Erlangga, 2007.
Janice J. Beaty, Observasi Perkembangan Anak Usia Dini, Terj., Arif Rahman, Jakarta: Kencana, 2013.
Mansyur, Pendidikan Anak Usia Dini Dalam Islam, Yogyakarta: Pustaka Pelajar, 2009.
Masitoh,dkk, Strategi Pembelajaran TK, Jakarta: Universitas Terbuka, 2011.
Mouslichatoen, Metode Pengajaran Di taman Kanak-kanak, Jakarta: Rineka Cipta, 2014.
Suzanne R. Gellens, Membangun Daya Pikir Otak: 600 Ide Aktivitas Untuk Anak Kecil, Jakarta: Indeks, 2004.