385

Views

519

Downloads

Original article
Open Access

Pengaruh Media Gambar Seri Terhadap Kemampuan Bercerita Anak di Taman Kanak-Kanak Islam Shabrina Padang

Amalia Ulfa
,
Rakimahwati Rakimahwati
Pages: 49-56
|
Published: Jun 30, 2020

Main Article Content

Abstract

The purpose of this study was to analyze how the influence of media image series on the ability to tell children in Islamic Kindergarten Shabrina Padang. This type of research is experimental research. The study was conducted at Shabrina Islamic Kindergarten. The sample in this study was group B1 and B2, each group consisting of 17 people and 18 poeple. Data analysis is normality test, homogeneity test and hypothesis test. The results obtained: 1) hypothesis pre-test value is tcount <ttabel where 0.097 <2.04841 as at the significant level α = 0.05 and dk = 33 this means the hypothesis Ha is rejected and H0  accepted, in the sense of the word that there is no significant difference between the results of the ability to tell of children who use serial image media as media in Islamic Kindergarten Shabrina Padang, and the results of the hypothesis test post-test values, namely tcount <ttabel where 2.185> 2 , 04841 at significant level α = 0.05 and dk = 28 this means that the hypothesis Ha is accepted and H0 is rejected, in the sense of the word that there is a significant difference between the ability to tell children using media image series as media in the Shabrina Islamic Kindergarten in Padang. 

Keywords:

Media images series ability tell children

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite

Ulfa, A., & Rakimahwati, R. (2020). Pengaruh Media Gambar Seri Terhadap Kemampuan Bercerita Anak di Taman Kanak-Kanak Islam Shabrina Padang. Golden Age: Jurnal Ilmiah Tumbuh Kembang Anak Usia Dini, 5(2), 49–56. https://doi.org/10.14421/jga.2020.52-01

References

Bachri, Bachtiar S. (2005). Pengembangan Kegiatan Bercerita di Taman Kanak-kanak. Jakarta: Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi Direktorat Pembinaan Pendidikan Tenaga Kependidikan dan Ketenagaan Perguruan Tinggi.

Dhieni, Nurbiana. (2006). Metode Pengembangan Bahasa. Jakarta: Universitas Terbuka.

Eliyawati, Cucu. (2005. Pemilihan dan Pengembangan Sumber Belajar Untuk Anak Usia Dini. Jakarta: Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi Direktorat Pembinaan Pendidikan Tenaga Kependidikan dan Ketenagaan Perguruan Tinggi.

Hasan, Maimunah. (2009). PAUD (Pendidikan Anak Usia Dini). Jogjakarta: DIVA press.

Tim Penyusun. (2010). Pedoman Pengembangan Program Pembelajaran di Taman Kanak- kanak. Jakarta: Direktorat Jenderal Manajemen Pendidikan Dasar dan Menengah Direktorat Pembinaan TK dan SD.

Masitoh, dkk. (2008). Strategi Pembelajaran TK. Jakarta: Universitas Terbuka.

Musfiroh, Tadkiroatun. (2005). Bercerita Untuk Anak Usia Dini. Jakarta: Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi Direktorat Pembinaan Tenaga Kependidikan dan Ketenagaan Perguruan Tinggi.

Mustakim, Nur. (2005). Peranan Cerita dalam Pembentukan Perkembangan Anak TK. Jakarta: Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi Direktorat Pembinaan Pendidikan Tenaga Kepandidikan Dan Ketenagaan Perguruan Tinggi.

R, Moeslichatoen. (2004). Metode Pengajaran di Taman Kanak- kanak. Jakarta: Rineka Cipta.

Ramli, M. (2005). Pendampingan Anak Usia Dini. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional.

Rusdinal & Elizar. (2005). Pengelolaan Kelas di Taman Kanak- kanak. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional.

Sugiono. (2006). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta.

Sujiono, Yuliani Nurani. (2009). Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: PT Macanan Jaya Cemerlang.

Suyanto, Slamet. (2005). Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional.

Tim Penyusun. (2005). Belajar dan Pembelajaran. Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Padang.

Zuriah, Nurul. (2007). Metodologi Penelitian Pendidikan dan Sosial. Jakarta: PT Aksara.